24 April 2007

Tragic / Trágico

This is the lyrics for Canta Per Me, a beautiful tragic song.
Here's the original lyrics in Old Italian

canta per me ne addio
quel dolce suono
de' passati giorni
mi sempre rammenta

la vita dell'amore
dilette del cor mio
o felice, tu anima mia
canta addagio...

tempra la cetra e canta
il inno di morte
a noi si schiude il ciel
volano al raggio

la vita dell'amore
dilette del cor mio
o felice, tu anima mia
canta addio...

In Spanish:

Canta para mi adiós
Esa dulce melodía
De días pasados
Que siempre recuerdo

*La vida del amor
Amado de mi corazón
Oh feliz tú, mi alma
Canta suave

Afina tu lira y canta
El himno de la muerte
El cielo se abre ante nosotros
Por el vuelo de un rayo

*La vida del amor
Amado de mi corazón
Oh feliz tú, mi alma
Canta adiós

In English:

Sing for me farewell
that sweet sound
of the past days
it always reminds me

The life of the love
beloved of my heart
oh happy you, my soul
sing gentle...

Tune your lyre and sing
the hymn of death
the sky opens to us
by the flight of a ray

The life of the love
beloved of my heart
oh happy you, my soul
sing farewell...

No comments:

Contributors